Le "syndrome de 2ème portée" dans les élevages français : prévalence de différents profils et facteurs de risque

Poster. A l’issue du 1er sevrage, les troubles de reproduction sont fréquents : chaleurs retardées, infertilité, baisse de la taille de portée suivante. Cette étude évalue la fréquence des différentes composantes du « syndrome de 2ème portée » et étudie les facteurs associés à son apparition, au niveau des truies et des élevages.

PDF icon boulot_poster2013jrp.pdf 11,00 €
2013

PDF icon Le «syndrome de 2ème portée» dans les élevages français : prévalence de différents profils et facteurs de risque
2013

Risk factors associated with different 'parity syndrome' profiles in sow herds

Reproductive disorders are often frequent after 1st weaning. This socalled ‘2nd parity syndrome’ (P2S) includes various signs: delayed oestrus, infertility and small litters. We present results from a recent study designed to evaluate the occurrence of these different components, and to identify risk factors at herd level. Analysis is based on data from 842 farms (French National Pig Management database).
2012

Characterization of "second parity syndrome" profiles and associated risk factors in French sow herds

Reproductive disorders in sows often occur at high frequency after the first weaning, with subsequent detrimental effects. “2nd parity syndrome” (P2S) includes various signs: delayed estrus, infertility and small litters. The aim of this study was to evaluate the occurrence of these different components, and to identify associated factors at herd and individual level. Analysis was performed on 2008 data (National Pig Management database) for 842 herds and 42,000 primiparous sows.
2012

Le syndrome de 2ème portée au 1er plan des préoccupations

Avec des manifestations plus ou moins marquées, le syndrome de deuxième portée est présent dans 80 % des élevages français. Guilhem Poudevigne, de Technivet, Sylvie Chastant-Maillard, de l’ENV Toulouse, Sylviane Boulot, de l’Ifip, et Nicoline Soede, de l’université de Wageningen, précisent les manifestations de ce syndrome et les moyens de l’éviter.
PDF icon Le syndrome de 2ème portée au 1er plan des préoccupations